mijn dieet

Okeeee, om ‘s nachts door te kunnen slapen mag ik niet teveel in mijn buik hebben en mag het ook geen gas veroorzaken. Daarnaast kan mijn lichaam maar beperkt tyramine en zwavel afbreken. En krijg ik hormonale problemen van oestrogenen, goedkope vanillesmaakstof en nootmuskaat.</div>Okeeee, om ‘s nachts door te kunnen slapen mag ik niet teveel in mijn buik hebben en mag het ook geen gas veroorzaken. Daarnaast kan mijn lichaam maar beperkt tyramine en zwavel afbreken. En krijg ik hormonale problemen van oestrogenen, goedkope vanillesmaakstof en nootmuskaat.</div>

Wat blijft er dan nog over?
Nou dit.
Dit zijn de dingen die ik kan eten bij een dieet van FODMAP x low fibre x low residue x tyraminevrij x laag zwavel x geen phyto-oestrogenen x voedselgevoeligheden (vanilline, nootmuskaat)

<p class=”p1″><span class=”s1″>Groenten en fruit:</span></p>
<ul class=”ul1″> <li class=”li1″><span class=”s1″>Courgette</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Komkommer</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Aubergine</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Gember</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Erwten</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Pompoen</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Radijs</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>raap</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Tomaat (zonder velletje)</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Banaan</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Papaja</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Framboos</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Blauwe bessen</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Guantaloupe</span></li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Vlees:</span></p>
<ul class=”ul1″> <li class=”li1″><span class=”s1″>koe (geen draadjes)</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>kip</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>kangaroe</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>schaap</span></li> <li class=”li1″>kalkoen</li> <li class=”li1″>Gelatine</li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Niervet</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Orgaanvlees</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Vis (geen gerookte)</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Zeevruchten</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Eierdooier</span></li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Granen</span></p>
<ul class=”ul1″> <li class=”li1″><span class=”s1″>glutenvrij witbrood</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Niet-volkoren melen (haver, mais, rijst, boekweit)</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Witte rijst(producten)</span></li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Sausjes en spreads:</span></p>
<ul> <li>mayonaise</li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Dranken:</span></p>
<ul class=”ul1″> <li class=”li1″><span class=”s1″>water (evt. met sneetjes fruit of munt of koriander voor de smaak)</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Thee:</span><ul class=”ul1″> <li class=”li1″><span class=”s1″>kruidenthee  (maar geen appel, venkel, cichorei)</span></li> <li class=”li1″>groene thee, zwak</li> <li class=”li1″>pepermunt thee</li></ul></li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Zuivel:</span></p>
<ul class=”ul1″> <li class=”li1″><span class=”s1″>boter</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>slagroom</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>lactose vrije yohurt</span></li> <li class=”li1″><span class=”s1″>Griekse yoghurt (10% vet) in kleine hoeveelheden</span></li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Kruiden en specerijen:</span></p>
<ul> <li class=”p1″><span class=”s1″>Kardemom, peper, gember, kaneel, wasabi, vanille stokje, vanillepoeder</span></li> <li class=”p1″><span class=”s1″>Bakpoeder</span></li> <li>cacao poeder</li> <li>gelatine</li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Niet: nootmuskaat, plantaardige olie die verhit wordt, mosterd, knoflook, e621, chineze kruiden, gist, kunstmatig vanille aroma, vanillesuiker die zonder stokje is gemaakt, vanilline, vanille essence, kokosrasp, gist, overrijp fruit, zuurkool, ui, tofu</span></p><p class=”p1″><span class=”s1″>Enkele hapjes kan van:</span></p>
<ul> <li class=”p1″><span class=”s1″>stekelbessen</span></li> <li class=”p1″>bosbessen</li> <li class=”p1″>walnoten</li> <li class=”p1″>amandelen</li> <li class=”p1″>azijn</li> <li class=”p1″>wit tarwemeel</li> <li class=”p1″>Bossche bol, chocoladetaart, ijs, koekjes</li> <li class=”p1″>Glas champagne</li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Algemeen:</span></p>
<ul> <li class=”p1″><span class=”s1″>vezels vergelijkbaar met 1 mandarijn zijn al teveel.</span></li> <li class=”p1″>volumes per maaltijd groter dan een mandarijn zijn teveel. Dit geldt ook voor dranken na 18 uur s avonds.</li> <li class=”p1″>In de namiddag uren rechtopstaan of wandelen is het beste. Elke avond voor t slapen gaan rekoefeningen tegen de muur doen en daarna op bed lucht uit de buik drukken is noodzakelijk. Buikspieroefeningen zouden mooi zijn.</li> <li class=”p1″>Een paar keer per dag even platliggen om de maag zich te laten ledigen is noodzakelijk.</li> <li class=”p1″>Een stofvrij bed is nodig. (De link is dat t begin v d dikke darm drukpunten voor de ademhalingsorganen bevat. Volume- of luchtdruk daar veroorzaakt stofgevoeligheden ‘s nachts.)</li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Voorbeelden van mijn maaltijden:</span></p>
<ul> <li class=”p1″><span class=”s1″>Ganache, room met chocola, bonbons, chocoladereep met hazelnoot (of of)</span></li> <li class=”p1″>Kippenbouillion</li> <li class=”p1″>Sushi</li> <li class=”p1″>Curry van beef, lam of garnalen met tomatensaus, currykruiden, kardemom en creamed coconut. Koriander er heel in en niet opeten.</li> <li class=”p1″>Haring</li> <li class=”p1″>Kabeljauw met creme fraiche, peper, zout en beetje azijn</li> <li class=”p1″>Krabsalade met echte majonaise en tomatensaus</li> <li class=”p1″>Kippensoep van kip en gember, peper en zout</li> <li class=”p1″>Kippenlevertjes v d bioboerin</li> <li>1 dunne witte boterham met roomboter en zalmsalade en wat zout erover</li></ul><p class=”p1″><span class=”s1″>Daar</span></p>
</div>

Sent from my iPad
Advertisements